Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Browser has a deprecated constructor in /home/esplanting/domains/steenbeek-planting.nl/public_html/plugins/system/jat3/jat3/core/libs/browser.php on line 39

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; JAT3_AdminUtil has a deprecated constructor in /home/esplanting/domains/steenbeek-planting.nl/public_html/plugins/system/jat3/jat3/core/admin/util.php on line 21

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/esplanting/domains/steenbeek-planting.nl/public_html/libraries/cms/application/cms.php on line 464
Onderwijservaring

Esther Steenbeek-Planting

Postdoc onderzoeker leesprocessen en leesoefening aan de Radboud Universiteit Nijmegen

SCREEN

Profile

Layout

Menu Style

Cpanel

Onderwijservaring

Onderwijs

Bij de sectie Orthopedagogiek, afdeling Leren en Ontwikkeling, van de Radboud Universiteit Nijmegen, ben ik betrokken bij het onderwijs aan studenten orthopedagogiek. Dit betreft scriptiebegeleiding, stagebegeleiding en het geven van klinisch georienteerde colleges.

Scriptiebegeleiding
Stagebegeleiding
Colleges


Scriptiebegeleiding

Sinds 2005 heb ik masterstudenten (orthopedagogiek, taal- en spraakpathologie) begeleid bij het schrijven van hun scriptie. Klik hier voor meer inhoudelijke informatie over scriptiebegeleiding.

2009

Milou Derksen. Leessnelheid verhogen bij zwakke lezers; Nadruk op wat goed of op wat fout gaat?
Christel van Oosterhout-van de Ven. Verbetering met technisch lezen: oefenen met goed gelezen woorden of met fout gelezen woorden?
Claudia Hoppenbrouwers-Bertens. Stabiliteit van leesfouten. Een onderzoek naar verschillen tussen instructiecondities en leesaanbod.
Cindy Teunissen. Interventieprogramma Nederlands voor het voortgezet onderwijs. Effecten bij VMBO-leerlingen.

2008

Tessa Peters. Interventieprogramma voor het Praktijkonderwijs: effect in de praktijk?
Trees Simon-van der Vliet (Vrije Universiteit Amsterdam). Interventieprogramma Nederlands, een uitgelezen kans? Een onderzoek naar effecten van het Interventieprogramma Nederlands voor het Voortgezet Onderwijs.
Linda van den Broek. De invloed van leesvaardigheid op de consistentie van leesfouten.
Marjon van der Looy. Maakt een kind steeds dezelfde fouten met het hardop lezen? De invloed van woordkenmerken op leesconsistentie.

2007

Maud van Druenen. Lees- en spellinginterventie in het Praktijkonderwijs. Een onderzoek naar de effectiviteit van het Interventieprogramma voor het Praktijkonderwijs.
Bernice Bolscher. Lees- en spellinginterventie in het VMBO. Effecten van het 'Interventieprogramma Nederlands voor het Voortgezet Onderwijs' bij VMBO-leerlingen.
Gitta Hooijer. Interventieprogramma Engels voor het VO; effectief voor VMBO-onderbouwleerlingen met hardnekkige lees- en spellingproblemen?

2006

Karin Dannenberg. Effecten van het Interventieprogramma Engels VO bij HAVO/VWO-brugklassers.

 

Stagebegeleiding

Sinds 2007 heb ik stagestudenten orthopedagogiek vanuit de universiteit begeleid bij hun stage. Klik hier voor meer inhoudelijke informatie over stagebegeleiding.


Colleges

Sinds 2005 heb ik enkele gastcolleges verzorgd aan de VU, Amsterdam voor de opleiding Master Special Education Needs, en de HAN in Nijmegen. Daarnaast geef ik colleges voor eerste tot vierde jaarscollegevakken Orthopedagogiek.